måndag 11 juni 2012

Varför jag inte har ett gymkkort?

Alla är olika. För vissa passar gymkort perfekt, andra gillar en kombination av gymkort och annan träning och sen finns det de som inte har gymkort men tränar ändå... Jag tillexempel.

Om sanningen ska fram skulle nog jag också ha ett gymkort om jag hade obegränsat med pengar och tid. Men nu har jag inte det och jag tror inte att jag skulle använda ett gymkort så mycket idag och känner inte att det är det jag ska lägga mitt studiebidrag och sommarjobbslön på.. Ja jag skulle ha råd men det känns lite onödigt när jag ändå inte skulle använda det.

Jag älskar att springa, det har jag alltid gjort. Något jag däremot aldrig har fastnat för är att springa på löpband. Man kommet ju liksom ingenstans... :P Nä men seriöst så gillar jag inte riktigt att marken rör sig och man stirrar in i en vägg i en halvtimme. De få gånger jag har testat (vid diverse tester) har jag inte känt glädjen att springa som jag annars alltid känner... Jag vill bara att testet ska ta slut så jag får gå av.

Någonting som judon har lärt mig är vilket sjuk träningsvärk man kan få av att använda bara den egna kroppen, styrka skulle jag inte ha något emot att lyfta lite skrot på ett gym men samtidigt så får jag en riktigt bra tärning hemma på golvet. Jag har en gymboll och två träningsband i olika hårdheter med det och min vikt kan jag träna varenda muskel i hela kroppen...

Men den främsta anledningen att jag inte har gymkort är nog att då ska man upp ur soffan, packa väskan, cykla till gymmet, byta om, träna, byta om, hem, äta, duscha och plocka ur väskan innan man kan fortsätta plugga eller vad man nu höll på med...  Jämfört med min variant (upp ur soffan, byta om, träna, duscha, äta, slänga kläderna i tvätten, klar!)


Bild från: http://www.shutterstock.com
Som jag hittade på: http://www.publicdomainpictures.net
För att sammanfatta det hela känner jag att i nuläget skulle jag betala massor av pengar för att få samma träning som jag kan få hemma/i skogen/på judon samtidigt som det skulle bli mycket krångligare...

Så nää, just nu är gymkort inget för mig, kanske i framtiden, kanske inte:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar