söndag 10 juni 2012

Hur mycket har jag tränat som mest/minst och hur mycket tränar jag nu?

Jag testade mig fram med sporter när jag var liten... Det va dans, handboll, simhopp och simmning tills jag tillslut hittade judon<3 Det va helt perfekt för mig. Jag fick styrka, kondition, självkänsla och självsäkerhet på samma gång! Jag började gradera (få bättre bälte) och träna mer och mer. Idén var att jag skulle börja tävla så småningom...

Slutet av nian, den sommaren och början av ettan tränade jag väldigt mycket. Eller väldigt och väldigt. Det var ju inte på nån elitnivå men det var iallafall 6 dagar i veckan. Ibland 7 när jag slarvade med vilodagar. Allt flöt på med 2-3 judopass i veckan, 1 skolidrott, och minst 3 joggingrundor. Kände jag att jag inte fått tilröckligt med styrka från judon kunde jag slänga in lite styrka och där rök vilodagen... Jag insåg att det inte var bra och började se till att ha 2 vilodagar. Så fortsatte det under första terminen i ettan.

Andra terminen i ettam började det bli mer och mer i skolan men jag tränade fortfarande flera gånger i veckan under den sommaren. Det var i tvåan som det började bli riktigt tufft i skolan (naturlinjen) och det i samband med att jag hade trappat ner så mycket på tränigen gjorde att jag inte var "träningssugen" Det slutade med att jag tränade en så där 0 gånger i veckan... Det är definitivt det minsta jag någonsin tränat!

Under den här terminen har jag tränat lite mer men jag känner fortfarande bara "träningssuget" ibland och både kondition och styrka är sämre än någonsin vilket inte hjälper motivationen direkt... Så det är lite därför som jag startade den här bloggen... I ett försök att komma tillbaka till en mer träningsfylld vardag... Och framförallt vill jag få tillbaka mina muskler! NUUUU!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar